مجله اینترنتی هومان

مطالب سرگرمی علمی اموزشی و ....

مجله اینترنتی هومان

مطالب سرگرمی علمی اموزشی و ....

وردپرس چیست و چرا باید وردپرس را انتخاب کنید؟


اگر می خواهید بدانید وردپرس چیست، ابتدا باید تعریف سیستم مدیریت محتوا (CMS) را بدانید. سیستم های مدیریت محتوا برای ایجاد صفحات وب ساخته شده اند و می توانید با استفاده از آنها صفحات سفارشی ایجاد کنید. معروف ترین سیستم مدیریت محتوای وب وردپرس است که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم و چرا باید وردپرس را انتخاب کنید؟ جوملا، دروپال، پرستاشاپ و غیره از دیگر سیستم های مدیریت محتوا هستند که محبوبیت وردپرس را در بین کاربران ندارند.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز (CMS) است که برای اجرا و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ ها استفاده می شود. وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که امکانات بسیار خوبی را برای وبلاگ نویسان فراهم می کرد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز و رایگان برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

از آنجایی که وردپرس متن باز است، شما به کدهای آن دسترسی کامل دارید و در صورت داشتن دانش برنامه نویسی می توانید هر تغییری در آن ایجاد کنید. اما برای نصب و استفاده از وردپرس نیازی به یادگیری برنامه نویسی نیست. این ویژگی در کنار امکانات فراوانی که وردپرس ارائه می دهد، آن را به محبوب ترین CMS در بین کاربران وب تبدیل کرده است. در حال حاضر 76 میلیون وب سایت با استفاده از این CMS محبوب ساخته شده اند. وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySql پشتیبانی می شود.

به طور کلی، اگر می خواهید با استفاده از وردپرس یک وب سایت ایجاد کنید، فقط باید قالب های از پیش ساخته شده را نصب کنید و صفحات مورد نظر خود را ویرایش کنید. شما دیدگاه جالبی دارید که می توانید بدون نیاز به کدنویسی روش مورد نظر خود را تغییر دهید. محبوب ترین وب سایت های طراحی شده با وردپرس در سراسر جهان را کشف کنید.

ویژگی های کلیدی وردپرس ژاکت آکادمی  چیست؟

در حالی که برخی از ویژگی های وردپرس در بالا ذکر شده است، در زیر برخی از مهم ترین ویژگی های این CMS محبوب آورده شده است:

رایگان بودن: وردپرس یک پروژه عام المنفعه است و برای استفاده از آن لازم نیست یک ریال هزینه کنید.

سهولت استفاده: با چند کلیک می توانید وب سایت مورد علاقه خود را ایجاد کرده و محتوای مورد نظر خود را منتشر کنید. وردپرس برای ساده سازی کار شما ساخته شده است. یک ضرب المثل معروف وجود دارد که می گوید: "اگر می دانید چگونه با مایکروسافت ورد کار کنید، نیازی به کار با وردپرس ندارید."

انعطاف پذیری: هر نوع وب سایتی را می توان با وردپرس ساخت. فرقی نمی کند عکاس باشید و بخواهید عکس های خود را در فضای مجازی منتشر کنید یا رئیس دولت باشید! در هر صورت، وردپرس می تواند به شما کمک کند.

امکان استفاده از قالب های مختلف: در مخزن وردپرس هزاران تم آماده و رایگان برای استفاده وجود دارد که می توانید با یک کلیک آن ها را فعال کرده و ظاهر وب سایت خود را شخصی سازی کنید. اما اگر هیچ یک از این قالب ها شما را راضی نکرد، می توانید به راحتی قالب طراحی شده خود را آپلود کنید یا از وب سایت هایی مانند راست چین استفاده کنید که در آن می توانید انواع قالب های وردپرس را از قالب های فروشگاهی حرفه ای وردپرس گرفته تا قالب های شخصی را پیدا کنید. و قالب نمونه کارها را دانلود کنید.

به روز رسانی با افزونه ها: یکی از مهم ترین ویژگی های وردپرس پشتیبانی آن از افزونه ها است. در حالت عادی و بدون استفاده از افزونه، می توانید یک وبلاگ یا سایت ساده با وردپرس باز کنید، اما با استفاده از افزونه ها می توانید هر کاری که می خواهید با وب سایت خود انجام دهید! تقریباً 50000 افزونه رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد که می توانید مطابق با نیاز خود از آنها استفاده کنید.

ابزارهای مختلف انتشار: با وردپرس می توانید به راحتی پست های خود را منتشر و ویرایش کنید. همچنین می توانید طبق انتخاب خود برنامه ریزی کنید تا چاپ شوند. اگر می خواهید برخی از محتوای وب سایت شما خصوصی باشد، می توانید به راحتی از آن با رمز عبور محافظت کنید.

مطابقت با آخرین استانداردهای وب: هر خط کد وردپرس مطابق با آخرین استانداردهای W3C نوشته شده است، به این معنی که سایت وردپرس شما با مرورگرها سازگاری کامل دارد و خواهد بود.

بهینه سازی سئو: سئو به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که برای قرار دادن وب سایت شما در لیست موتورهای جستجو باید انجام شود، سئو امروزه یک علم محسوب می شود و خدماتی مانند تخصص افراد سئو یکی از مفیدترین خدمات در وب است.

انتشار محتوا به صورت فصلی: پست ها را می توان به راحتی و با ویژگی های استاندارد وردپرس در وردپرس ایجاد کرد و می توانید مواردی مانند عکس، فیلم و موارد دیگر را اضافه کنید. به وب سایت خود بروید

طراحی سایت بدون کد نویسی: یکی از بهترین ویژگی هایی که می توان برای این مدیر محتوا ذکر کرد، قابلیت است، یعنی کاربران بدون تسلط بر مهارت های کدنویسی می توانند وب سایتی با قابلیت های بسیار بالا طراحی کنند.

مزایای استفاده از وردپرس

وردپرس دارای مزایای زیادی است که توسط بسیاری از کاربران استفاده شده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

هزینه کم: یکی از ویژگی های عالی وردپرس. به عنوان مثال وردپرس یا جوملا، دروپال به صورت رایگان و متن باز (متن باز) ارائه می شوند و تنها هزینه آن ها مربوط به افزونه ها یا افزونه هایی است که باید علاوه بر امکاناتی در وب سایت خود خریداری کنید.

یکی از مزیت های دیگر آنها سهولت استفاده از سیستم های مدیریت محتوا است، بنابراین می توانید وب سایت خود را بدون نیاز به مهارت های برنامه نویسی به روز کنید.

سفارشی سازی وب سایت یکی از مزایای دیگر وردپرس است که به افراد مبتدی نیز اجازه می دهد تا وب سایت خود را مطابق میل خود طراحی کنند.

صرفه جویی در هزینه و زمان زیرا برنامه نویسی هیچ هزینه ای ندارد.

انعطاف پذیری بسیار بالا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد